Strategia skalowania – plan szybkiego rozwoju
Kiedy strategia skalowania jest przydatna?
- Twoja branża szybko zmienia się lub ma wysokie tempo wzrostu.
- Dostrzegasz nowe trendy, segmenty rynkowe lub kanały dystrybucji.
- Twoje aktywa lub kluczowe kompetencje nie są w pełni monetyzowane.
- W głównych segmentach Twojego biznesu dominuje walka cenowa.
- Planujesz sprzedać firmę lub znaleźć strategicznego partnera/inwestora.
Co jest niezbędne aby skutecznie skalować biznes?
- Po pierwsze, dobrze określony i skalowalny model biznesu.
- Po drugie, skupienie zasobów firmy na kilku dźwigniach skalowania.
- Ponadto wskazanie odpowiedzialności i miar sukcesu kluczowej kadry .
- A także wdrożenie regularnych przeglądów i aktualizacji strategii.
W realizacji stosujemy elementy metodyki Scaling-Up dostosowane do europejskiej kultury biznesu i potrzeb danej firmy. Finalnym rezultatem jest plan skalowania biznesu zawierający:
- główne wyzwania i trendy w otoczeniu firmy,
- wielki zuchwały cel (BHAG) przełożony na cele strategiczne,
- dźwignie skalowania wizerunku i wyniku firmy,
- opis kluczowych projektów (liderzy, kamienie milowe, plany operacyjne),
- indywidualną odpowiedzialność i priorytety kluczowej kadry,
- kluczowe wskaźniki i narzędzia monitorowania strategii,
- narzędzia kwartalnej oceny, aktualizacji i rolowania strategii,
- plan komunikacji i angażowania wszystkich pracowników firmy.
Zacznij od oceny potencjału.
Następnie dobierz zakres wsparcia.
Przygotowanie strategii
Przygotowanie strategii skalowania biznesu, a następnie operacjonalizacja strategii.
Wdrożenie strategii
Zarządzanie portfelem projektów strategicznych oraz okresowe przeglądy strategii.
Alianse i akwizycje
Budowa partnerstw strategicznych. Akwizycje i integracja po przejęciu.