Zamiana pomysłów w zyskowne modele biznesu jest trudne. Kropka!

A.Osterwalder

Kiedy Twój model biznesu wymaga zmiany?

  • Korzyści lub wyróżniki Twojej oferty nie są zrozumiałe dla klientów.
  • Pomimo dobrego produktu lub usługi z trudnością docierasz do klientów.
  • Sprzedaż realizuje cele, ale działy operacyjne nie nadążają za rozwojem.
  • Nie udało się osiągnąć punktu rentowności lub zadawalającej marży.

Czego wymaga skuteczna zmiana modelu biznesowego?

  • Po pierwsze wprowadzenia przynajmniej jednej, istotnej zmiany w modelu.
  • Następnie przetestowania zmian na rynku,  na przykład w drodze pilotażu.
  • Finalnie – operacjonalizacji zmian modelu w kluczowych procesach firmy.

Skalowalny model biznesu to pierwszy krok do skalowania biznesu. Przy jego budowie posługujemy się metodologią Business Model Canvas, Lean Canvas Model i narzędziami Blue Ocean Strategy. Będący rezultatem prac, kompletny model zawiera:

  • określenie problemu klientów, adresowanego przez ofertę firmy,
  • propozycję wartości, w szczególności korzyści i wyróżniki oferty,
  • definicję docelowych klientów, ich segmentację oraz model cenowy,
  • wybór kanałów sprzedaży oraz sposobów retencji i rozwoju klientów,
  • listę kluczowych działań, zasobów i partnerów do realizacji oferty,
  • kluczowe strumienie kosztów i przychodów oraz ścieżkę dojścia do rentowności.

Zakres wsparcia:

Model biznesu

Projektowanie i doskonalenia modeli biznesu. Adaptacja do zmian lub zakłóceń rynkowych.

Walidacja rynkowa

Przygotowanie i realizacja testów rynkowych przed wdrożeniem zmian do modelu.

Wdrożenie zmian

Wdrożenie zmian modelu w całej organizacji. Zabezpieczenie funduszy i motywacji zespołu.