Zielona strategia – wygraj zielony trend
Kiedy zielona strategia może być wartościowa dla firmy?
- Dostrzegasz nowe segmenty i zachowania klientów zorientowane na ekologię.
- Właściciele naciskają na poszanowanie klimatu i utrzymanie zysku.
- Na rynku pojawia się kapitał na zielone inicjatywy w Twojej branży.
Czego wymaga rynkowa, zielona strategia?
- Przede wszystkim skupienia się na obszarach wzrostu, a nie tylko ograniczania szkodliwości.
- Po drugie – integracji strategii ze zmianami w modelu biznesowym – oferta, sprzedaż i operacje.
- A także spójności zielonej transformacji z obietnicą marki i szerszą strategią wzrostu firmy.
Przy realizacji posługujemy się metodologią prof. R.Orsato, zorientowaną na budowę zyskownych, zielonych strategii. Finalne rezultaty obejmują:
- wskazanie niezbędnych zmian w całym modelu biznesowym,
- określenie obszarów zielonego wzrostu, takich jak nowa oferta i plan go-to-market,
- integrację zielonej transformacji ze strategią wzrostu firmy,
- opisy kluczowych projektów oraz ich liderów i kamieni milowych ,
- identyfikację źródeł finansowania zielonego rozwoju lub transformacji,
- narzędzia kwartalnej oceny oraz proces rolowania strategii,
- plan komunikacji i budowy zaangażowania w zmiany zespołu pracowników.
Zacznij od oceny potencjału.
Następnie dobierz zakres wsparcia.
Zielona strategia
Analiza rynku, wybór zielonej strategii i zdefiniowanie zmian do modelu biznesu.
Rozwój oferty
Testy rynkowe nowej oferty, go-to-market oraz skalowanie nowych segmentów.
Zielona transformacja
Wdrożenie zmian do modelu biznesowego oraz wsparcie w pozyskaniu funduszy i partnerów.